زندگی نامه ماساکی هاتسومی

دکتر ماساکی هاتسومی.استاد بزرگ
وارث 9 مکتب نین جوتسو و بنیانگذار بوجینکان دوجو

تولد: 2 دسامبر 1931

محل تولد:ژاپن شهر نودا ناحیه ی چیبا

آغار یادگیری هنرهای رزمی:7 سالگی

استاد بزرگ ماساکی هاتسومی بنیان گذار و مدیر بین المللی بوجینکان دوجو است.دوجوی اصلی (هنبو دوجو) یا بوجیندن(قصر الهی) همراه با دفتر مدیریت که به آن متصل شده در محل تولد سوکه قرار دارد.او متاهل است و همسر او یکی از بزرگترین مربیان رقص ژاپنی و همچنین دارنده ی کمربند دان 10 از خود سوکه است. دکتر ماساکی هاتسومی وارث 9 مکتب نین جوتسو است که آنها را از "توشیتسوگو تاکاماتسو"(آخرین نینجای تاریخ) در سال 1970 دو سال قبل از مرگ تاکاماتسو دریافت کرده است.گفته میشود دکتر هاتسومی تنها کسی بوده که تعلیمات نینجا را در 15 سال آخر عمر تاکاماتسوی کبیر از او آموخته است.

او فارغ التحصیل دانشگاه میجی در رشته های تئاتر و پزشکی استخوان (استئوپاتیک) است.پس از فارغ التحصیلی یک کلینیک در شهر خودش باز کرد و تا سال 1990 که مسافرات و قراردادهای فیلمسازی وقتش را پر نکرده بود به تمرین ادامه داد.او همچنین بیش از12 کتاب و 40 فیلم و مستند در مورد نین جوتسو منتشر کرده است.او در تمامی مجلات و نشریه های ژاپنی چه رزمی و چه غیر رزمی به طور برجسته نشان داده شده است.او مقالات بیشماری را در زمینه ی هنر های رزمی نین جوتسو در روزنامه ها و مجله های ژاپنی منتشر کرده است.همچنین نویسندگی،کارگردانی و بازیگری در مجموعه ای 50 قسمتی به نام "جیرایا"در کارنامه ی هنری او قرار دارد.کارگردانان فیلم های رزمی از او به عنوان تاریخ دان و کارشناس هنر های رزمی مشاوره میگیرند تا مطمئن شوند فیلمی که میسازند بر پایه ی حقایق است. او یکی از مدیران سابق نویسندگان در ژاپن است همچنین یکی از گیتاریست های کارکشته ی ژاپن.او توانایی منحصر به فردی در نواختن ساز مخصوص ژاپنی(یوکالوله)دارد.3 دیوار آجری در خانه ی پر از عکسهایش با رهبران بسیاری از کشور های جهان همراه با هدایا،مدارک و درجات افتخاری است. از مهم ترین درجات او میتوان به دکترای افتخاری علوم انسانی و فیزیولوژی جانوری از ایالات متحده ، رنجر افتخاری از تگزاس ، شوالیه از آلمان ، مربی سال از مجله ی بین المللی "کمر بند سیاه" و شهروندی افتخاری از ایلات های لس آنجلس،کالیفرنیا،آتلانتا،ج ورجیا و همچنین در ایرلند و دوبلین میباشد.در سال 2000 بزرگترین مقام ژاپن افتخاری ژاپن از سوی امپراطور ژاپن به او اعطا گردید.(این لیست هر ماه به دلیل تدریس سوکه در مسابقات بین المللی تای کای که توسط شاگردان ارشد سوکه در کشورهایشان برگذار میشود بیشتر و بیشتر میشود).

ماساکی جوان 7 سال بیشتر نداشت که شمشیر چوبی پدرش را برداشت و راه رزم را شروع کرد. آن بوکن تمرینی از درخت "بیوا" درست شده بود به همین خاطر پدرش خیلی به آن افتخار میکرد. و اینطور بود که آن شمشیر چوبی الهام بخش کودک 7 ساله برای آموختن شد.در جوانی او خود را شدیدا درگیر هنر های رزمی ژاپن کرده بود و با جدیّت تمام به تمرین میپرداخت. او در این راه هرچه را میتوانست یاد میگرفت. جودو،آیکیدو،کندو،کاراته،ا وکینووان کاراته (ذن-بی بوتوکوکای) و جوکندو(سرنیزه و تفنگ).در 20 سالگی دان 4 جودو بود.این صبر و شکیبایی استاد را در مقابل حریفانی که بسیار از او بزرگتر و قوی هیکل تر بودند نشان میدهد.بعد از سالهای جنگ او به طور موقت از هنرهای رزمی کناره گیری کرد.در پایان سالهای 20 او بکس غربی آموخت و با فوتبال ادامه داد . همچنین تحصیلات آکادمیک خود را با نمره ها ممتاز گذراند. دوباره به رزم ژاپنی بازگشت. احساس میکرد چیزی را گم کرده است و دنبال آن است. کم کم خود را در مقابل در خانه ی کسی دید که قرار بود زندگیش را تغییر دهد. کسی که میگفتند آخرین نینجای زنده است.استاد تاکاماتسو او را برای 15 سال ریز پروبال خود گرفت.اسرار نینجاها را به او یا داد و آنها را مانند یک روح لطیف به ارث داد. و آن تعلیمات چیزی است که ما امروزه به آن بودو تایجوتسو میگوییم.

برای مطلع شدن از رهبریت سوکه هاتسومی در مکاتب نین جوتسو مقاله ی 9 مکتب نینجوتسو را بخوانید
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, | 21:45 | نویسنده : کیارش نمیرانیان |